صنعت احداث گلخانه فعالیتی موثر در کاهش بیکاری الیگودرز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



طاسهل از روستاهای توابع شهر الیگودرزاستان لرستان میباشدکه اهالی آن ازایل بزرگ بختیاری طایفه عبدالوند(طونی)میباشند.

 

تبادل لینک اتوماتیک






آمار مطالب

:: کل مطالب : 372
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 10

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 127
:: باردید دیروز : 274
:: بازدید هفته : 401
:: بازدید ماه : 1952
:: بازدید سال : 6389
:: بازدید کلی : 133294

RSS

Powered By
loxblog.Com

روستایی در الیگودرز لرستان

تبلیغات
صنعت احداث گلخانه فعالیتی موثر در کاهش بیکاری الیگودرز
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 4 PM | بازدید : 1332 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )

شهرستان الیگودرز یکی از شهرهای پرآب استان لرستان است که در آن آبشارها ، چشمه ها و قنوات زیبا و زیادی وجود دارد و با رونق صنعت گلخانه ای در این شهرستان می تواند در رفع مشکل بیکاری که سالهاست مردم این منطقه را آزار می دهد موثر واقع شد.

 

به گزارش .. صنعت احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل و همچنین گل و گیاهان زینتی از قرن 17 میلادی در اروپا آغاز شد و در سالهای اخیر به منظور استفاده بهینه از منابع خاك و آب و یا اشتغال زایی در سراسر جهان گسترش یافته است.

در کشور ما نیز تولید محصولات کشاورزی ابتدا درمنطقه فلاورجان استان اصفهان و در سال 1340 با گلخانه های چوبی شروع شــــد و هم اكنون با احداث گلخانه های مدرن در سراسر ایران این صنعت رونق گرفته و خانواده ها از انواع محصولات گلخانه ای ، علی الخصوص در زمستان استفاده می کنند.

همانطور که می دانید عمده فعالیت مردم شهرستان الیگودرز کشاورزی و دامپروری می باشد بطوریکه این شهرستان با دارا بودن 78 هزار هکتار اراضی مرغوب کشاورزی رتبه 4 استان را دارد و با80 هزار تولیدات دامی دارای رتبه اول در استان می باشد.

گلخانه،الیگودرز،صنعت،کشاورزی،محصول،میوه،گل،عکس

 شهرستان الیگودرز یکی از شهرهای پرآب استان لرستان است که در آن آبشارها ، چشمه ها و قنوات زیبا و زیادی وجود دارد و این شهرستان یکی از سر شاخه های منابع آبی کشور است که حدود 4 میلیارد متر مکعب آب از این شهرستان خارج می شود و 4 سد بزرگ برق آبی در حوزه جغرافیایی شهرستان الیگودرز در حال احداث می باشد و با تکمیل و بهره برداری از 2 سدحوضیان و خان آباد و شبکه های توزیع آن، آب این سدها بوسیله لوله تا زمین کشاورزانی که در محدوده این سدها می باشند خواهد رفت .

صنعت گلخانه در الیگودرز

 حال با وجود آب، این نعمت بزرگ الهی ، اراضی فراوان و همچنین نیروی جوان بیکار شرایط لازم جهت توسعه بخش کشاورزی در این منطقه فراهم می باشد. با بهره گیری از این ظرفیتها و استفاده از صنعت احداث گلخانه در شهرستان الیگودرز می توان مشکل بیکاری که سالهاست مردم این منطقه را آزار می دهد حل نمود. البته در این شهرستان تعداد محدودی گلخانه وجود دارد که هر کدام سالانه مقداری شاخه گل رز و دیگر گلهای زینتی تولید می کنند که این مقدار نسبت به پتانسیل موجود در این شهرستان بسیار ناچیز است.  

گلخانه،الیگودرز،صنعت،کشاورزی،محصول،میوه،گل،عکس

 

تاخیر سه ساله در ایجاد گلخانه روستای گایکان الیگودرز

سالهاست که مردم دو روستای گندمینه و گایکان در شهرستان الیگودرز علاوه بر کشاورزی و دامپروری با پرورش گل امرار معاش می کنند. و به همین دلیل از 3 سال پیش قرار بود که جهاد کشاورزی الیگودرز در روستای گایکان شهرک گلخانه ای احداث نماید که در آن پرورش و تولید گل انجام شود که این طرح تا به حال به دلیل وجود مشکلاتی غیر فعال مانده بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان الیگودرز با اشاره به تاخیر 3 ساله این پروژه اظهار داشت: بعضی از مشکلات که در سر راه یک پروژه قرار می گیرد ممکن است به دست مدیر آن اداره حل نشود و ما هم در جلسه که 15 مرداد ماه امسال همزمان با جلسه تجلیل از خبرنگاران که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان الیگودرز و با حضور تعدادی از مدیران کل و معاونان و هیئت همراه استان لرستان و همچنین جمعی از مسولان این شهرستان برگزار شد از مدیران استان خواستیم که در رفع مشکلاتی که بر سر راه این پروژه قرار گرفته با این  اداره همکاری های لازم را داشته باشند.

 مهندس حمید رضا غلامی مشکلات موجود بر سر راه این پروژه را نبود اعتبار و همچنین مشخص نشدن مکانی برای تامین آب این شهرک عنوان می کند و می افزاید: به دلیل پایین بودن تراز آب زیرزمینی منطقه ، تا بحال موفق به حفر چاهی که آب مورد نیاز این پروژه را تامین کند نشدیم و نبود اعتبار هم مشکلی می باشد که به مشکل این طرح افزوده شده است.  

وی در مورد نحوه رفع این مشکل گفت: با مطرح نمودن این مشکلات از سوی این اداره در جلسات با نماینده شهرستان ، ایشان قول مساعد دادند که از مدیران استان دعوت نمایند که برای بازدید و رفع مشکلات این طرح به شهرستان الیگودرز سفر کنند که خوشبختانه در جلسه مذکور ، مهندس سیفی مدیر آب منطقه ای استان قول دادند که مشکل تامین آب این شهرک را حل نمایند و همچنین مدیریت سازمان جهاد هم در مورد اختصاص اعتبارات لازم قول مساعد دادند. وی رغم اعتبار این پروژه را 10 میلیارد تومان اعلام کرد.

گلخانه،الیگودرز،صنعت،کشاورزی،محصول،میوه،گل،عکس

اشتغال بیش از 200 نفر در شهرک گلخانه ای الیگودرز

وی در مورد مکان این پروژه و تعداد ایجاد اشتغال در این طرح گفت: شهرک گلخانه الیگودرز در روستای گایکان احداث خواهد شد که زمین این شهرک با مساحت 30 هکتار و به مبلغ 108 میلیون تومان خریداری شده است .تعداد 75 نفر بطور مستقیم و 150 نفر بطور غیر مستقیم در این شهرک مشغول به کار خواهند شد.

غلامی درباره تولیدات شهرک نیز اضافه کرد: با وجود اینکه مردمان این روستا و روستای گندمینه سالهاست که در زمینه تولید گل فعالیت دارند بیشترین تولیدات این گلخانه ها در بخش تولید گلهای تزئینی خواهد بود.

 غلامی در پاسخ به سوالی که در الیگودرز چه تعداد گلخانه وجود دارد و عمده تولیدات آنها چیست گفت: در الیگودرز تعداد 30 گلخانه سنتی و 2 گلخانه صنعتی وجود دارد که در حال حاضر یکی از گلخانه صنعتی غیر فعال می باشد.

 وی اضافه کرد: گلخانه های سنتی که جمعاً در مساحتی برابر با 7 هزار متر مربع احداث شده اند سالانه حدود 7میلیون شاخه گل رز و دیگر گلهای زینتی مثل میمون ، نسترن، گلایول و ... تولید می کنند و تنها گلخانه صنعتی این شهرستان هم در بخش تولید خیار فعالیت می کند.

 





نکات کلیدی وکاربردی فصل3 ریاضی ششم...تالیف امید فتحی-مولف کتب تیزهوشان-بسیار کاربردی

...

هرگونه تقاضای شمابابهترین کیفیت ودراسرع وقت به درب خانه یامحل کارتان ارسال میگردد.

...
weight:bold;" href="http://jozveshop.sellfile.ir/prod-175484-دانلود+جزوه+کلیدی+فصل3+ریاضی+ششم+ابتدایی.html?r=8926"> دریافت فایل

مشخصات

تحقیق تعداد صفحات: 24

صفحه فونت استفاده شده: لوتوس

فهرست: دارد

منابع: دارد - در متن تحقیق

تعداد خطوط در هر صفحه: 18 خط

فهرست مطالب:

  1. رشوه و رشوه خواري در اسلام
  2. رشوه در قرآن
  3. رشوه در احاديث
  4. حکم قابل تامل برخي از مراجع
  5. برداشت هايي از فتوا هاي فوق
  6. فتواي اسلام
  7. چند سوال مفهوم رشوه
  8. تاثير رشوه د ...
نویسنده : جورج گاموف
زبان کتاب : پارسی
تعداد صفحه : ۱۹۳
قالب کتاب : PDF
حجم فایل : ۴,۳۳۰ کیلوبایت
توضیحات : راز آفرینش ، یکى از تفکرات پنهانى انسانهایى است که به جهان با دید کنجکاوانه مى نگرند. براى پى بردن به این حقیقت ، راههاى دور و درازى پیموده شده است و دانشمندان ، هر کدام براساس دیدگاه خود، بخشى از چهره پر رمز و راز آفرینش را آشکار ساخته اند. یکى از موضوعات پیچیده اى که در ذهن هر ان ...
تعداد صفحه:10
فرمت:ورد قابل ویرایش ...
تعداد صفحه:10
فرمت:ورد ...
با سلام , اگه دنبال کار با منفعت و خوداشتغالی و خود رییسی هستی کامل بخون
سوالی داشتی ایمیل بزن .کاملا واقعیه واقعی هستش , هیچ شوخی و غرضی در
کار نیست ,فقط کامل بخون و پیشداوری نکن.

کسب درآمد از گرین هورس

کسب درآمد مادام العمر ماهیانه از سایت GREEN HORSE


کسب درآمد مادام العمر ماهیانه از سایت

GREEN HORSE

فرصتی استثنایی

با عضویت در سایت گرین هورس، مادام العمر و ماهیانه حقوق دری ...
معرفی یک سیستم جامع کسب درآمد خیلی عالی با پورسانت بالا (37.5%)

در ضمن از طرف مدیریت سایت هر روز یک ایمیل آموزشی به شما ارسال میشه که میتونه به درآمد بیشتر شما کمک می کنه.

التماس دعا
...

بررسی نقش کارآفرینی در توسعه کشور های اروپایی
13 صفحه WORD

با دانلود این مجموعه شما 166000 شماره تفکیک شده کل ایران

که حاصل تلاش و زمان زیادی توسط افراد بسیار زیادی بوده

که شامل :
مهندسین عمران
مهندسین معماری
پیمان کاران
مصالح فروشی ها
انب ...

پروژه کارآفرینی درمورد خدمات کامپیوتری
16 صفحه WORD

در این مطلب طرح توجیهی ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر با ظرفیت تولید 1000تن در سال و اشتغالزایی15 نفر آماده دانلود میباشد.

تاریخچه استفاده ازظروف یکبار مصرف به سال1359 برمی گردد.ولی چیز بسیاری نیست که از ظرف یکبار مصرف تجزیه پذیر استفاده میشود.

یک فایل انگیزشی در حوزه کسب و کار و موفقیت
الگو برداری از داستان زندگی 7ملیاردر دنیا ...
توضیحات : بیشتر سوالاتی که در مصاحبه ها پرسیده می شوند، به اطلاعات عمومی و روز مربوط می شوند و منبع مشخصی ندارند.ما برای شما مجموعه ای از اطلاعات مختلف را جمع آوری کرده ایم که برای قبولی در مصاحبه ها و گزینش ها به شما کمک می کند.آنچه که پس از دانلود دریافت می کنید: اطلاعات مورد نیاز برای مصاحبه ها و گزینش به صورت سوال و جواب، شامل موضوعات زیر گردآوری شده:
- مسایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فره ...

هرگونه تقاضای شمابابهترین کیفیت ودراسرع وقت به درب خانه یامحل کارتان ارسال میگردد.

...
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: